Pomoc dla frankowiczów — Kalisz

posążek przed książkami

Oferujemy pomoc prawną dla frankowiczów. Nasza kancelaria znajduje się w Kaliszu, ale współpracujemy także z osobami prywatnymi i podmiotami gospodarczymi z okolicznych miejscowości.

Pomoc frankowiczom to jednak z naszych specjalności. Ukończyliśmy liczne szkolenia poświęcone klauzulom abuzywnym i kredytom frankowym, co pozwala nam zapewniać kompleksowe wsparcie zarówno w przypadku kredytów indeksowanych, jak i denominowanych.

Do każdej sprawy podchodzimy w indywidualny sposób, uwzględniając sytuację prawną Klientów, a także aktualne warunki ekonomiczne. Nieustannie śledzimy zmiany zachodzące w prawie, aby działać na podstawie aktualnych przepisów prawnych i samej doktryny.

Odfrankowanie kredytu i unieważnienie umowy kredytowej

Pomoc prawna frankowiczom wymaga praktycznego i merytorycznego zaangażowania w sprawę od przejęcia dokumentacji aż do wydania wyroku sądowego. Dążymy do rozwiązań jak najkorzystniejszych z punktu widzenia Klienta, popierając nasze działania obowiązującymi przepisami prawnymi i wydawanymi dotychczas orzeczeniami sądowymi.

W wyniku prowadzonych działań dochodzi m.in. do odfrankowania kredytu, czyli sytuacji, w której sąd uznaje klauzule znajdujące się w umowie kredytowej za nieważne. Wówczas strony zawartej umowy nie są nimi związane, co skutkuje tym, że zobowiązanie kredytowe jest traktowane w taki sposób, jakby było zawarte w złotówkach.

Wówczas możliwe staje się otrzymanie zwrotu nadpłaconych rat, a kredyt jest od tego czasu spłacany w złotówkach — w przypadku kredytów hipotecznych, warto skonsultować się z prawnikiem od nieruchomości, aby w holistyczny sposób spojrzeć na nową sytuację. Dzięki temu, że działamy również w tym obszarze, udzielimy Ci kompleksowego wsparcia.

Z kolei unieważnienie umowy kredytowej oznacza przyjęcie, że taka umowa nigdy nie została zawiązana. Kredytobiorca spłaca jedynie taką sumę, jaką pożyczył od banku, czyli w kwotę spłaty nie wchodzą odsetki oraz prowizja.

Dlaczego warto szukać pomocy prawnej w sprawach kredytów frankowych?

Podjęcie stosownych kroków prawnych umożliwia Klientom odzyskanie należności, które zostały utracone w wyniku stosowania przez banki nieuczciwych praktyk, a także uwolnienie się od opartego na nich zobowiązania.

Dzięki wiedzy i doświadczeniu w tego typu postępowaniach możliwe jest nie tylko zmniejszenie zadłużenie, ale również unieważnienie umowy kredytowej. Po stronie kredytobiorców w tym zakresie stoją m.in. Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Finansowy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz wiele autorytetów ze świata finansów i ekonomii.